Aktualności

BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa

Fundacja OnkoCafe – Razem Lepiej, wspólnie z wiodącymi organizacjami pacjenckimi działającymi na rzecz kobiet chorych na raka piersi, po raz kolejny uczy mężczyzn, jak radzić sobie z chorobą nowotworową i jak być mądrym wsparciem, gdy rak piersi dotknie bliską im kobietę – matkę, siostrę, żonę czy przyjaciółkę.

Tegoroczna odsłona kampanii „BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa”. dedykowana jest kobietom z zaawansowanym rakiem piersi i ich bliskim. Nieodłącznym elementem kampanii jest kalendarz „Power of Community 2018”, którego pomysłodawcą i producentem jest Jakub Popławski. Kalendarz ze zdjęciami autorstwa Piotra Fajfra ma wspierać kobiety z zaawansowanym rakiem piersi – dochód ze sprzedaży przeznaczony zostanie na działania wspierające właśnie tą grupę kobiet.

Rak piersi do postaci zaawansowanej rozwija się u ok. 30 proc. chorych kobiet, u ok. 5-10 proc. rozpoznawany jest wówczas, gdy choroba daje już przerzuty do innych organów.  BreastFit został stworzony właśnie po to, by pomóc mężczyznom włączyć się w proces profilaktyki raka piersi, ale także by pokazać jak wesprzeć kobiety w chorobie.

W codziennej pracy naszej Fundacji spotykamy wiele kobiet chorych na raka, ale także ich najbliższych. Diagnoza, a w szczególności rozpoznanie zaawansowanego raka piersi sprawia, że chora i jej bliscy muszą zmierzyć się z nową, trudną sytuacją, która zmienia ich dotychczasowe życie. Mężczyźni czują się czasem bezradni, nie odnajdując się w nowej rzeczywistości. Tymczasem rak piersi w stadium zaawansowanym, w coraz większej liczbie przypadków staje się chorobą przewlekłą. Wsparcie jest więc ważnym elementem procesu terapeutycznego, który dotyczy chorej, ale także całej rodziny. Właśnie dlatego dochód ze sprzedaży tegorocznego kalendarza przeznaczamy na pomoc kobietom z zaawansowanym rakiem piersi i ich bliskim – powiedziała Anna Kupiecka, Prezes Fundacji OnkoCafe – Razem Lepiej, pomysłodawca i organizator kampanii „BreastFit. Kobiecy biust. Męska Sprawa”.

BreastFit – to zestaw narzędzi dla mężczyzn. W ramach kampanii Fundacja OnkoCafe przygotowała m.in. specjalny trening dot. wspólnego badania piersi, a także sekcję dedykowaną partnerom kobiet chorych na nowotwór piersi i odpowiedzi na wiele pytań, które mogą pojawić się wraz z diagnozą i chorobą, na każdym jej etapie.

Nieodłącznym elementem kampanii „BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa” jest kalendarz z udziałem crossfitowców. W tegorocznej sesji zdjęciowej wzięło udział 12 sportowców z całej Polski, w tym dwóch zwycięzców ogólnopolskiego naboru. Panowie pozowali do zdjęć w nietuzinkowym otoczeniu dawnej torpedowni na Zatoce Gdańskiej. Zdjęcia do kalendarza „Power of Community 2018” autorstwa Piotra Fajfera można było zobaczyć podczas wystawy towarzyszącej inauguracji drugiej edycji kampanii. Kalendarz można kupić, odwiedzając stronę kampanii, zaś od października będzie także dostępny w kawiarniach COSTA COFFEE w całej Polsce.

Inauguracji drugiej edycji kampanii „BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa” i pokazowi zdjęć do kalendarza „Power of Community 2018” towarzyszyła debata ekspercka z udziałem liderek wszystkich wiodących organizacji pacjenckich działających na rzecz kobiet chorych na raka piersi, klinicysty oraz mediów. W spotkaniu inaugurującym kampanię udział wzięli: Anna Kupiecka, Prezes Fundacji OnkoCafe – Razem Lepiej, Krystyna Wechmann, Prezes Zarządu Federacji Stowarzyszeń AMAZONKI, Elżbieta Kozik, Prezes Zarządu, Polskie Amazonki Ruch Społeczny, Agata Polińska, Wiceprezes Zarządu, Fundacja Onkologiczna Osób Młodych ALIVIA, Joanna Łojko, Dyrektor Zarządzający Fundacji Rack’n’Roll – Wygraj Życie, Adrianna Sobol, psycholog, Członek Zarządu Fundacji OnkoCafe – Razem Lepiej, prof. Jacek Jassem, onkolog z Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego, uczestnicy i twórcy kalendarza „Power of Community 2018” – Jakub Popławski oraz fotograf Piotr Fajfer.

BreastFit_kalendarz_fot. Piotr Fajfer_2BreastFit_kalendarz_fot. Piotr Fajfer_3

Kampania „BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa” powstała z inicjatywy Fundacji OnkoCafe – Razem Lepiej, jej partnerem jest Novartis Oncology. Celem kampanii jest zachęcenie do systematycznych badań i edukacja na temat profilaktyki oraz choroby, jaką jest rak piersi i zaawansowany rak piersi.

Partnerami społecznymi kampanii „BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa” są: Polskie Amazonki Ruch Społeczny, Fundacja Instytut Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej, Alivia – Fundacja Onkologiczna Osób Młodych, Federacja Stowarzyszeń „Amazonki”, Stowarzyszenie AMAZONKI Warszawa-Centrum, Fundacja Rak’n’Roll – Wygraj życie. Kampania „BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa” jest elementem wspierającym przekaz kampanii „Tu i Teraz” dedykowanej kobietom z zaawansowanym rakiem piersi. Partnerzy Medialni kampanii: Multikino, Polska Live, Sieć dla Zdrowia. Kampanię wspierają: COSTA COFFEE, Przelewy24.pl.

Honorowy patronat Małżonki Prezydenta RP Agaty Kornhauser – Dudy.

 

MIXokładka`18